4. ja 5. klass külastasid Alutaguse RMK Looduskeskust, et klassiruumist väljas tarkust koguda.
Eesmärk oli teada saada, kuidas Peipsi oma nime sai ning kust ta oma veed saab, uurida rannaäärset taimekooslust.
Õpilased ei pidanud ainult kuulama retkejuhi juttu, vaid said ka ise käed külge lüüa - puhastada oja vesi joogikõlbulikuks, uurida ja kokku korjata rannale uhutud praht, et hinnata Peipsi järve looduskeskkonna hetkeolukorda.
Koolis tagasi, said 5. klassi õpilased ülesandeks jagada oma matkamuljeid kirjas õpetajale. Siin mõned väljavõtted kirjadest.
Mihael kirjutas, et talle väga meeldisid ülesanded, mida matkal täitma pidi. Ta õppis, milliseid marju tohib ja milliseid ei tohi süüa. Ta nägi lindu ja linnu kodu, mida neile filmis näidati ja need olid täitsa samasugused. Ja käia sai pehme samblaraja peal. Kõige toredam oli vee ääres. Hoolimata sellest, et vesi oli külm, sai teha ilusaid pilte. Ka mänguväljak oli tore, seal proovis ta koos tüdrukutega spagaati teha. Kõige toredam oli koos klassikaaslastega aega veeta.
Angelinale jäi hästi meelde lugu, mis rääkis, et Peipsi järv sai oma nime selle järgi, et seal elas hõim nimega tšuudid. Veel meeldis talle väga huvitav ja hariv video, mida enne metsaminekut näidati. Ei meeldinud külm ja pisut sajune ilm.
Matveid rõõmustas matka juures lisaks teadmiste saamisele ka liikumine ja see, et ta sai palju samme koguda. Veel meeldis poisile, et ta sai teada, kuidas filtrit teha ja vett puhastada. Mänguväljak ei meeldinud üldse, sest karusell pani pea valutama. Kõige toredam oli söök, sai istuda sõpradega laua taha ja süüa pirukaid.
Joonas hindas võimalust proovida süüa kadakamarju, pihakaid ja pohli ning filtreerida vett sambla ja liivaga.
Raul sai teada, et mingi haiguse tõttu kasvasid ühes kohas nooremad puud kui mujal. Ta kirjeldab täpselt vee filtreerimist: me panime sambla ja liiva pudelisse, siis valasime sinna vee, mis me jõest võtsime ja sealt tuli välja puhas vesi, mitte päris, kuna seda peaks keetma, et seda juua. Ka on ta uhke suure kaldaleuhutud kalavõrgu leidmisest, mille ta kogumispunkti tassis. Kokkuvõtteks ei meeldinud talle ekskursioon, kuna see oli väga väsitav ja igav ning ta ei õppinud väga midagi peale selle, et ainult üks jõgi viib merre.
Õp Kaja ja õpilased Mihael, Angelina, Matvei, Joonas ja Raul