Koolikava kaasnevad haridusmeetmed |
|
Kestvus: |
01.05.2024 – 12.06.2024 |
Eesmärk: |
1.-2. klassi Tagavälja talu külastus Õpilastele tutvustatakse maaelu olemust ja ehedust ning antakse ülevaade, mida kohalikus talus toodetakse. Tagavälja talus toodetakse omavalmistatud keemiavaba toitu nii piimast kui teraviljast. Õpilastele õpetatakse leivataigna tegemist ja leiva küpsetamist. Iga laps saab vormida oma väikese leivapätsi. Räägitakse ka leivaga seotud kommetest.Õpitoas saab selgeks, kuidas valmistati võid vanasyi ja milline tubli abiline oli võimasin. Valmistatakse ja maitstakse võid. 3.- ja 4. klassi ettevõtte "Lammas ja Roos" külastus Õpilased tutvuvad erinevate puu- ja köögiviljade kasvatamise võimalustega ja erinevate põllutöömasinatega. Praktilises töötoas valmistavad õpilased ise puu- ja köögiviljadest roogasid. |
Sihtgrupp: |
1.- 4.kl õpilased |
Rahastaja: |
PRIA- 745,10 eurot |
Projekti teostajad: |
Projektijuht: Ave Amor |
Alutaguse valla keskkonnasõbralikud lapsed (2023/2024 õa) |
|
Kestvus: |
1.09.2023 – 30.06.2024 |
Eesmärk: |
Eesmärk on õpilasi suunata Alutaguse valla koolide ja lasteaedade lapsi märkama ja mõistma looduse mitmekesisust, inimeste keskkonnahoidliku käitumise tähtsust. Programmiga arendatakse märkamis- ja eneseväljendusoskusi, õpitakse tundma looduses elavaid erinevaid kooslusi. |
Sihtgrupp: |
Illuka Kooli ja lasteaia õppekäigud:
|
Rahastaja: |
Keskkonnainvesteeringute Keskuse toetus 1600,00 eur. |
Projektijuht: |
Nelli Kuldmaa |
Illuka Kooli taimekasvatajad |
|
Kestvus: |
07.09.2023 - 30.06.2024 |
Eesmärk: |
Eesmärk: Illuka Kooli 5.-8. klassi õpilsed saavad teadmisi kliimamuutuste mõjust taimekasvatusele ning seeläbi õpivad mõistlikult kasutama loodusressursse ning säästva ja jätkusuutliku tarbimise põhimõtteid ning omandavad teamised ja oskused rohetehnoloogiliste lahenduste kasutamiseks taimekasvatuses. Tulemused: 1) uurimuslikku õppe läbiviimine, õpilased uurivad erinevate tegurite mõju taimede kasvule, nutikasvuhoonet ja kuivatit saab kasutada uurmistöödeks/loovtöödeks (taimede kasvu- ja kuivatamistingimuste uurimine, seemnete idanemiseks vajalikud tingimused, võrdluskatsed energiakulu, kuivatamise kiirus). Nutikasvuhoonet saab kasutada ka teistes ainetundides, näiteks matemaatikatundides saavad õpilased süsteemi andurite kogutud andmeid kasutada kasvutempo analüüsimiseks ja graafikute koostamiseks, ühiskonnaõpetuseja georgraafia tundides saavad õpilased uurida põllumajanduse mõjust erinevatele kultuuridele ja majandustele. 2) õpilased saavad teadlikumaks taimede rollist toidulaual, millised taimed on söödavad, oskavad seostada taimseid saadusi tervisliku toitumisega 3) väheneb kooli ökoloogiline jalajälg, õpilased omandavad teadmised ja oskused endale ise toidu kasvatamiseks, teavad jätkusuutliku toidu tarbimise põhimõtteid (teadlik, kaalutletud ja mitmekesine tarbimine, mis võtab arvesse toidutootmise efektiivsust, toidu transportimiseks kuluvate toidukilomeetrite pikkust ja toidukadude hulka) ning kasutavad ringmajanduse põhimõtteid toidu kasvatamisel (kompostimine). Lisaks on vertikaalse põllumajanduse ehk nutikasvuhoone negatiivne ökoloogiline jalajälg väiksem kui tavapõllundusel. Selle põhjuseks on pestitsiidide ja herbitsiidide väiksem kasutamine ning vee ja energia kokkuhoid. Toidukuivati aitab hooajalist ja värsket toitu säilitada ning väärindada, kasutades tänapäevaseid päikeseenergia lahendusi. Vähendab toidukadu. 4) õpilased on omandanud teadmised oskavad kasutada rohetehnoloogiat taimekasvatuses- nutikasvuhoone, vihmaveekogumine, päikeseenergia toidukuivati. 5) õpilased jagavad oma teadmisi tervislikust toidust ja taimede kasvatamisest- projektipäev "Tervislik toit ja selle kasvatamine" Projektipäev "Tervislik toit ja selle kasvatamine" võimalikud teemad töötubade läbi viimiseks: kliimamuutused ja taimekasvatus, ringmajandus/jäätmete sorteerimine (komposteerimine), soetatud nutikasvuhoone ja päikeseenergia kuivati tutvustamine lapsevanematele ja kogukonnale. Rohetehnoloogia võimalused igapäevaelus. Tuleviku toit ja toidutulevik. Töötubades valmistatakse tervislikke toite ja smuutisid; valmistatakse taimsed toite isekasvatatud toorainest, keskkonnateadlikkuse töötoas käsitletakse teemasid nagu keskkonnasõbralik ja jätkusuutlik toitumine; algklassidele toimuvad töötoas "Lõbusad juurikad" meisterdatakse algklassilastega puu- ja juurviljadest põnevaid tegelasi ja vahvaid kujundeid, et köögiviljade söömine toredam oleks; lisaks on veel võrsete kasvatamise töötuba, aiatarkuste töötuba, seemnelintide valmistamine, söödavate taimede töötuba. |
Sihtgrupp: |
5.- 8.kl õpilased |
Rahastaja: |
Keskkonnainvesteeringute Keskuse toetus 12387,74 eur. Omafinatseering 651,98 eur. Kogumaksumus 13039,72 eur. |
Projekti teostajad: |
Projektijuht: Ave Amor ja Anneli Dietrich |
Kultuurisaadiku programm |
|
Kestvus: |
1.03.2023 – 15.12.2023 |
Eesmärk: |
Programmi eesmärgiks on läbi kultuuri mõistmise ja mõtestamise aidata kaasa 6.-12.klassi õpilaste eesti keele õppele ning ühise ajaloo ja ühiskonna tunnetamisele |
Sihtgrupp: |
6.-9.klassi õpilased |
Rahastaja: |
Kultuuriministeerium koostöös Eesti Rahvakultuuri Keskusega; toetus 2875,00 eur. |
Projektijuht: |
Anne Uttendorf, Marianne Kama (Eesti Rahvakultuuri Keskus); Ilona Lass, Kaja Kama, Katrin Pool (Illuka Kool) |
Sport koolis |
|
Kestvus: |
1.09.2023 – 14.06.2024 (2023/2024 õa) |
Eesmärk: |
Projekt on ellu kutsutud selleks, et suurendada laste kehalist aktiivsust ning toetada mitmekülgsete liikumisoskuste kujunemist/omandamist erinevate spordialade kaudu. Projekti tegevustega luuakse eeldused selleks, et kõikides lastes kujundada sisemine vajadus ja harjumus sportida ja liikuda. |
Sihtgrupp: |
1.-2.klass |
Rahastaja: |
Eesti Olümpiakomitee |
Projektijuht: |
Timo Juursalu, erinevate spordialade treenerid |