27.septembri toimus 7.- 9. klasside õpilastele põnev väljasõit EMÜ Võrtsjärve õppekeskusesse, kus tutvuti järveelustikuga ning põhjalikumalt kalade õppeprogrammiga, kus loodusõpetuse, bioloogia, geograafia ja veel teisedki aineid said erinevate praktiliste tegevuste kaudu täiendust nii mõnegi teema kohta.
Näiteks saadi teada, kes on röövkalad ja kes on lepiskalad; õpiti määrama kalaliike, kes neist on looduskaitse all, kuidas ja millal tohib neid püüda, kui suur on keelatud püügi eest keskkonnale tekitatud kahju hüvitamise määr jne. Kalapüük toimus mängulises vormis, see oli lustlik tegevus. Ka angerja kohta oli eraldi töötuba– on ta ju suur rändur, nimelt saab ta kudeda ainult Sargasso meres ja selleks tuleb tal ette võtta pikk rännak Atlandi ookeani. Mänguliselt läbisime kõik takistused, mis teda tee peal ootasid, takistused võisid olla nii inimeste põhjustatud, kui looduslikud.
Viimasel ajal on palju kõneainet tekitanud ka tulnukad e. võõrliigid, nii vetes kui maismaal. Tuli otsida, kust piirkonnast ja mil viisil on nad meie juurde jõudnud ning kuidas neil siin läheb, nt rändkarp, hõbekoger, valge amuur.
Tuli välja, et nii mõnigi meie kooli õpilane on agar kalamees: kes käib Peipsi järvel, kes Jaama külas struugadel, kes Kurtna järvedel. Mihhail tundis pea kõiki kalasid, nii vene kui eesti keeles. Siinkohal oli väga õpetlik töötuba kalapüügireeglite kohta, saime teada millised on piirangud kalapüügis ja mida ei tohiks kindlasti teha. Loodame, et suudame olla korralikud kalamehed ning õpetame ka teisi olema keskkonnasõbralikud inimesed.
Huvitav oli ka õuetund, kus tutvusime ja saime teada, millised taimed kasvavad järve kaldaserval. Siin jäi vihjete ja kirjelduste abil nii mõnigi taime nimetus kohe päris kindlasti meelde. Kõrkjad olid võimsad, nii lõbus matkarada sai läbitud!
Ja lõpuks veel laboritund- uurisime mikroskoobiga veest ja taimestikust võetud sitikaid/ putukaid ning määrasime liigiti.
See oli väga kasulik ja töine õppekäik: ühe päevaga saime nii palju näha, teada ja õppida. Võrtsjärve õppekeskus on suurepärane koht õppimiseks, siin on võimalik lõimida paljusid õppeaineid, rakendada rühmatööd, teha seda loovalt ja mänguliselt, teaduslikult ja eluliselt. Viie õpitoa täidetud töölehed kinnistasid õpitut.
Õpetaja Emilia Landra